Derbydags igen

Satfläsk! Varför ska det regna en dag som denna?! Eller, en kväll som denna som komma skall.
      Det är ju derby mot Köping ikväll hemma på Runevallen - och det vill man ju att det ska bli en solskenshistoria på mer än ett sätt. Sol, mycket publik - och seger! Fast det är klart, jag nöjer mig otroligt mycket med bara det sistnämnda. Det är det viktigaste.
      Jag hade en liten förhoppning om att få sitta på bänken även denna match - och det får jag! Så jävla underbart roligt att jag inte kan förklara tillräckligt.
      Men som vanligt kommer det att bli en nervpärs. Inte att sitta på bänken, men att behöva titta på matchen. Köping är Köping och Köping får aldrig vinna. Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas verkligen - jag hoppas att vi kan spela lika tight och disciplinerat, och med samma inställning, som vi gjort den senaste tiden. Då måste Köping spela bra för att slå oss.
       Och nu började det åska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0