Ljuva måndagskvällar!

Ja, så är måndagskvällarna räddade för en tid framöver. Jag menar...först Robinson. Sedan Dallas! Och till sist Breaking news. Snacka om helkväll med det bästa från lite av varje.
      Okej, Robinson slutade jag titta på för många säsonger sen - men nu när man kör en greatest hits med alla gamla superrävar så är det ju bara för bra för att missa. När Robinson gick på SVT, då som Expedition: Robinson, i slutet av 90-talet så satt man ju som klistrad varje lördagkväll. Det är nostalgi, fast i mer modern form.
      Men Dallas! Herregud... Ni kan inte förstå vad den serien betyder för mig. Det är min barndom i sin allra renaste form. Varje lördagkväll samlades vi i tv-soffan framför SVT och Dallas med chips och dricka - det var liksom högtidsstunder, tyckte jag.
      Signaturmelodin ger mig idag gåshud och ett sanslöst välbehag, det är som världens skönaste käftsmäll som tar mig 22 år tillbaka i tiden.
      Jag har inga förhoppningar eller förväntningar på detta nya Dallas. Det kan egentligen bara bli sämre - och det bryr jag mig inte ett skit om. Det är bara nostalgi för hela slanten, och för den skullen tänker jag inte missa ett enda avsnitt.
      Breaking news däremot har jag förhoppningar på, och det är att det ska vara precis lika ljuvligt och underhållande som förra säsongen. Bara Filip & Fredrik kan göra den här sortens tv - bara Filip & Fredrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0