Soft weekend

Lökig helg. Det har varit lugnt, alltså.
     Gårdagen präglades av den wunderbara segern mot Örebro Syrianska hemma på Runevallen. Jag var lite orolig för matchen innan, för Syrianska är alltid Syrianska, och när de är på rätt humör och har lite medvind så är de fruktansvärt giftiga. Samtidigt var jag inte superorolig, eftersom att vi bevisat att vi kan spela jämnt, och lite till, mot alla lag i serien.
     Slutresultatet: 7-2.
     Man kan tro att Syrianska åkte på ett par utvisningar, och rent spelmässigt på planen kunde man nästan tro det också - men så var inte fallet. Vi var bara för bra, helt enkelt. Okej, Syrianskas försvar var inte det tätaste försvaret jorden skådat - men segern var solklar och rättvis.
      Enda smolket var att vi släppte in två mål inom loppet av några minuter i andra halvlek. Just när vi hade gjort 4-0 och man trodde att man kunde andas ut så går de och gör två mål - och det vet man ju att när Syrianska får lite medvind och känning så blir de ju som livsfarliga blodhundar.
      Nåväl, ett snabbt 5-2-mål satte punkt för matchen, och därifrån kunde man pusta ut.
      Noterbart är också att Tordan svarade för en smällkyss till mål. Inlägg ifrån Mackan, direkt på volley, med vänstern, och ett drömmål var fullbordat. Blev nog en kall rackare på det.
 
Annars myste jag framför Pluras kök på teven igår kväll. Säsongspremiär, primetime på TV3, och det var precis så härligt som det alltid är. Till och med gästen Lasse Berghagen var skön med sin gitarr - fast å andra sidan så tror jag att Lasse Berghagen är just det. Skön.
      Måns Herngren är ny sidekick till Plura, och han var suverän. Rolig, kunnig och kvick.
      Och även fast det är ett sattyg det här med rökning så kan jag inte hjälpa att tycka att det ser så snyggt och fränt ut när Plura och Måns står i köket och röker.
      Fast nästa vecka blir det nog bättre, för då gästar Filip Hammar och Pluras ex, Kajsa Grytt.
 
Dagen idag har varit Västanhed. Blev en sedvanlig klippning av gräsmattan, samt kanske årets sista dopp.
      Nej förresten, fan heller, jag ska hinna med ett par dopp till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0