Freedom! ...och någon att fira

Åh kära jävla nån vad skönt med julledighet. Det tycker väl alla, men ni anar inte - jag tycker nog det mest. I win.
     Det var en sån här dag då all ordinarie personal var ledig, vilket innebar att jag fick styra skutan med vikarier på eftermiddagen. Vi kom i hamn, men det var inte på de lugnaste av vatten.
     Det blev en sista uppgörelse med tålamodet innan terminen var till ända. En sista kamp för överlevnad.
     Och just när jag var som stressigast och på minst bra humör, strax innan arbetsdagen var färdig, så tappade jag en senapsburk i golvet som sprack och sprutade senap överallt. Jag kunde där och då ha gått Office space på stället, jag kunde verkligen det. Istället skrattade jag smått psykopatiskt och började nynna på Mössens julafton.
     Ja det ska bli skönt att vara lite ledig. Mysigt med jul. Fast jag har inte handlat några julklappar än, inte en enda jävel, så imorgon blir det en riktig rush.
 
Men skit i det nu. Framför allt är det ju Storebrors födelsedag idag!
     Grattis älskade bror.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0