Gott nytt slut!

Nyårsafton it is, och det förbereds för fullt ute i köket och runtom Kungsör. Det är förrätter och varmrätter och efterrätter och fördrinkar och nyårsbubbel och hela paketet.
      Jag har inga höga förväntningar. Jag hade det först, min vana trogen - nyårsafton kommer att bli super! Men så kom jag ihåg att nyårsafton alltid brukar vara värdelös. Man blir utslängd eller för full eller hamnar på tråkiga förfester eller nekad att komma in på krogen eller fast i en aplång kö. Sedan missar man tolvslaget, eller så är man för full för att märka det eller för full för att komma ihåg det efteråt.
      Men så ändrade jag mig. Inte i år! I år ska det bli bra - om jag så ska tvinga fram glädjen och trevlighetsfaktorn.
      Fast jag säger som vi brukar - jag har inga förväntningar, bara förhoppningar.
 
Imorgon kommer årskrönikan - men till dess:
      Gott nytt år, loves.

Kommentarer
Postat av: Ralle

Gott Nytt År på dig min vän

2012-12-31 @ 21:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0