Instängd: dag 3

Tredje dagen hemma, och jag börjar bli riktigt trött på det här. Jag blir rastlös av att bara ligga eller sitta, men har samtidigt inte ork till någonting annat under längre stunder. Jag trodde ju att den här influensan skulle gå över på ett par dagar, som det alltid brukar göra när jag är sjuk, och när jag la mig igår kväll kändes det som att det var på väg åt rätt håll. Men till min besvikelse var jag lika risig igen när jag vaknade imorse.
      Fast jag sov rätt bra inatt, vilket jag inte gjort på två nätter. Tidigare har jag vaknat varannan minut för att det har kännts som att man har legat på varje del av kroppen i 20 år. Hur man än vrider och vänder på sig så känns det som att man legat så för länge. Ni vet känslan. Men inatt bäddade jag upp i tv-soffan och sov där, och det funkade bättre. Fram till halv sex ungefär, sedan kunde jag inte sova på grund av snöplogen.
      Och från min insuttna grop i soffan ser jag en mindre snöstorm där ute. Jag kan inte hjälpa att känna att jag vill vara där, där ute. Åka pulka med kidsen på jobbet och rulla sig i snön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0