Julaftons morgon

Så var det julafton, för 26:e gången vad jag vill minnas. Eller ja, 23:e eller 22:a, har en liten minneslucka de där första åren.
     Men det är som det ska - rofyllt och snö ute. Har avnjutit en mysig julfrukost hemma hos Mor & Far, och precis kollat igen julkalendern som jag missade igår kväll då det vankades uppesittarkväll hos Melissa-tjejen och 95:an.
     Det blev en trevlig afton med Bingolotto, julklappslek, skinkmacka, charader och julöl. Dock inga vinster. Och på julklappsleken fick jag nöja mig med en glöggflaska. Chili och choklad. Lättvin. Årets stora byte var ett par hörlurar som 95:an "köpt", en julklapp som låg bra långt över den priklass vi hade satt på julklapparna. Blev Kaggen som fick dem, på sista jävla slaget, och det var ju sådär halvroligt.
      Men äsch, vad är väl ett par hörlurar?
      Nu ska det väl vändas hemåt för en jultvagning, och sedan ska klapparna klappas in. Därefter är jag väl good to go.
      En fruktansvärt god jul på er allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0