Soffan igen

Det känns som att jag inte varit hemma på flera dagar. Ständigt on the road, och när jag väl inte är det så jobbar jag från morgon till kväll. Så har det kännts några dagar.
      Som i lördags. Upp tidigt och iväg till Erikslund i Västerås för julhandel. Som vanligt handlade jag inga julklappar, utan bara grejer till mig. Måste lägga in en rejäl stöt i julklappshandlingen känner jag.
      Senare på kvällen var det Eskilstuna, hemma hos Stiffa. Ingen vidare kväll, måste jag säga. Och till råga på allt blev jag av med min mobil. Så för tillfället är jag lite naken och avskärmad. Det känns som att någonting fattas.
      Sedan söndag, och upp till Stockholm och Globen med Påven och Stiffa. Ricky Gervais hade bjudit till underhållning, och underhållen blev man. Enda smolket var att det var mycket gammalt material, men det fungerade ändå.
      Och så igår - öppning klockan halv sju och sedan kom man hem efter nio på kvällen nån gång. Vi hade nämligen julfest på kvällen, och våran avdelning hade tagit på sig att fixa den, vilket innebar förberedelser och undanplockning.
      Det blev en väldigt speciell julfest - då det var afrikanskt tema. Ena stunden spelade jag en kapten på ett flygplan, och nästa en inföding ifrån Tanzania. Sedan satte vi oss till bords och åt afrikansk mat med händerna. Vi gick mer eller mindre all in, kan man säga. Väldigt trevligt och annorlunda, och faktiskt roligare än bara ett trist julbord.
       Idag var det väl lite tillbaka till vardagen. Men väl hemma i soffan igen så tokslocknade jag och sov tre timmar. Det var som att jag behövde sova lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0