The day before

Jävlarns en sån stress! I år har jag varit rekordsent ute med julklapparna, och det satte sina spår idag.
     Tuna park, omänskligt många människor och stressen inom mig = inte så bra. Nästa år ska jag handla mina julklappar i januari.
     Meeeeen, det gick ju vägen tillslut. Nu är jag färdig, tror jag, och kan andas ut med en kopp glögg. Kaggen sitter inne i mitt vardagsrum och slår in mina julklappar som vi ska ha till uppesittarkvällen hos Melissa-tjejen, som vi snart ska bege oss till.
     Fast det är hostigt. Hela december har varit risig inombords. Det började med influensa light i början av månaden, som höll mig hemma en vecka, och efter det har jag haft en hosta ända fram till nu. Så fort jag skrattar eller andas djupt så börjar jag hosta slem. Det är inte roligt, för skratta vill man ju. Och andas.
     Och det var tjurigt att vakna upp i morse för jag hade en sån fin dröm. En sån där dröm som man aldrig vill vakna ur. En sån där dröm som bara är sann i drömmen. Fan att man ska behöva vakna så tidigt.
     Nåväl, nu är det jul - och imorgon är det grande finale. Julafton. Det ska bli härligt.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0