Söndag

BURR!!! Nu börjar man känna igen vintern, efter en klen inledning, i alla fall om man ska jämför med de två senaste vintrarna. Det är ju smått fruktansvärt, men ändå skönt att det dröjde ända till februari, och inte november som förra vintern.
     Snart mars, snart vår.

Träningen idag blev rehab och inomhus för mig, då jag haft lite känningar och viss svullnad i knät efter onsdagens löpning i Sporthallen. Ingenting allvarligt, blev nog bara lite för mycket löpning på det stumma och hårda golvet. Lite ovana bara. Det kommer.

Och jag får ändå vara nöjd med Melodifestivalen igår. Det blev Andra chansen för Thorsten Flinck, och det kunde ha varit bättre men, herregud, det kunde också ha varit mycket sämre. Jag trodde på megafiasko eller supersuccé, men det blev nåt mittemellan. Väldigt bra. Skönt.
     I övrigt stod väl Loreen ut som en superstar med en fet låt. Oj vad den kommer att vevas på radion i år.
     Annars var det synd att The Moniker inte kunde bjuda på en starkare låt, även om jag gillade den. Men i det här sammanhanget var den lite för tunn och anonym. Fast en sista plats var väl ändå lite schaskigt.
     Dead by april var ju ganska givna att gå vidare, med tanke på att alla hårda människor röstar på dem, och låten var väl ändå helt okej. Lika givet var det att barnens nya favorit Sean Banan skulle gå vidare, dock till Andra chansen, och det var ju tråkigt. Han är lite för mycket.
     Övriga tre, Marie Serneholt, Afrodite och Abalone dots, var helt enkelt för uddlösa.
     Nu tar vi spjärn mot Björn Ranelid!

Annars har jag fortsatt flytta idag och skruvat dessa förbannade satans hyllor och bord och fan vet allt. Ska bli skönt när allt det här är över.
     Dock har inte sängen kommit på plats än, så flyttat in har jag inte gjort än. Tisdag, troligtvis.

Och så blev det en bio-sväng med Mor. En gång i Phuket, med Peter Magnusson, och den var väl ungefär som Sommaren med Göran, fast i Thailand och lite roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0