Synd att helgen är slut

Vaknar, inte för tidigt och inte för sent, alldeles lagom. Gör frukost, kaffe och rostade mackor. Nyhetsmorgon Söndag med Tilde de Paula. Tycker om henne. Solen värmer genom fönstret. Jäser i soffan en stund. Dunkar igång diskmaskinen för första gången. Börjar greja, men nej! Först en dusch. En lång, men inte för lång, varm dusch. Gör mig redo för vad som helst. Börjar greja igen. Flyttar saker dit dom ska, efter att sakerna varit överallt bara för att få in dom någonstans. Börjar ordna upp sig. Kläderna har kommit till sin rätt. Börjar mickla med hallspegeln. Skruvarna jävlas, trots att jag skruvar som en dåre, och jag börjar svettas. Svär för att "saker och ting ska hålla på och krångla hela förbannade tiden". Skiter i det. Börjar dammsuga istället. Blir fint. Gör en carbonara. Blir stökigt igen. Fan! Carbonara ser ut som en katastrof men smakar himmelskt, som vanligt. Blir glad igen. Läser King och dricker mjölk till maten. Tänkte fortsätta greja, men Mor ringer och frågar om jag ska med in till Jysk i Eskilstuna. Det vill jag, för jag beheöver en rullgardin. Gör av med en femhundring. Åker en sväng till Tuna Park, för att Mor ska byta batteri på en klocka. Hittar tyvärr ett par brutalt snygga skor och lite annat. Gör av med 800 kr. Kommer hem, Far har sabbat datorn. Nej det har han inte, jag fixar det. Blev inte så mycket gjort idag som jag hade tänkt mig. Tänkte städa toalatten och skura golven och lite annat. Men det gör inget, kan göra det en annan dag.
      Två veckor. Nu känns det som att jag boat in mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0