Minnen ifrån livet

Det är väl synd att säga att jag är i fyttartaget - men jag har i alla fall börjat se om mitt bo. Eller mitt kommande bo.
     Jag är ju i sanningens namn en riktig skrot-nisse, så det finns en hel del grejer att röja runt i här hemma i pöjk-rummet. Gamla papper, tidningar, mojänger, brukshandvisningar till en free-style och annat blast from the past.
     Det är ju som så att jag har, eller i alla fall hade, en stark nostalgisk ådra som gjorde att det var mig fullständigt främmande att slänga saker bara sådär hipp som happ. Om jag hade sönder det där plastspännet på en penna som jag hade kär, ja nog fan skulle jag spara den där lilla plastbiten då!
     Avklippta skosnören? Slänga? Nej nej nej, in med dem i garderoben någonstans. Expressens bilga inför Allsvenskan säsongen 2001? Ja den sparar vi! Domarlista ifrån domarkursen 2002? Kan vara bra att ha kvar! En garderobs-lapp ifrån Blå's sista kväll? Jomen det kan ju vara kul att ha spara på!
     Ja kära nån så man har varit genom åren. Den där ådran finns visserligen kvar, men inte alls i samma utsträckning. Nu sluter jag ögonen, kastar, förtränger att jag just kastat - och sedan går jag vidare med livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0