På fötterna igen

Ja kära hjärtanens vilken nyårsafton.
      Tanken var att det skulle ha blivit en årskrönika igår, men jag hade en mask, eller någonting, i magen som gjorde det omöjligt att varken äta, dricka, sova eller vara vara vaken. Jag var helt förstörd.
      Det blev som så, lite hipp som happ, att vi förfestade här hemma på Ladugårdsvägen. Meningen var först att vi skulle vara hemma hos Lillebror, och sedan dra vidare till festen på Kung karls matsal - men då antalet personer skjöt i höjden så blev vi här hemma istället, och här stannade vi nästan ända fram till tolvslaget. Men det blev rätt så bra, och det var rätt så lugnt.
       Tolvslaget firades sedan in utanför Kung karls matsal, och sedan gick det väldigt fort. Låt oss säga så här att jag har inga direkta minnen av årets första timmar.
       Sedan vaknade jag upp igår hemma hos en gammal barndomskamrat som jag knappt pratat med på 10 år, varpå jag vag stövlade hemåt i snöyran. Men kära nån, det var trevligt det med.
       Det blev kanske inte som jag tänkt mig, men det blir ju sällan det. Nåväl nåväl...

Årskrönikan kommer senare under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0