Robot-tv

Jag var minst sagt lite skeptisk inför nya SVT-serien Äkta människor. Jag menar...svensk science-fiction, robotar - och Andreas Wilson. Kändes inte som någon bra kombination.
     Men. Det var faktiskt riktigt bra.
     Jag gillar samspelet mellan det futuristiska och det faktum att det är nutid. Det kändes inte alls konstigt eller löjligt, det fungerade förvånandsvärt bra faktiskt.
     Och det är ju inte renodlat science-fiction, mer drama skulle jag vilja säga, och det finns ett djup som jag tror bara kommer att bli bättre ju längre serien pågår. Den här rädslan och sårbarheten över att inte vara perfekt, vilket kanske är en av de mest mänskliga egenskaperna vi har. Mmm, intressant.
     Sedan var inte Andreas Wilson och Eva Röse fullt så usla som de brukar vara, så det var ju ännu ett plus.
     Äkta människor blir en follower.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0