Bara en tanke

Det är sent i oktober, alla fåglar har åkt hem, jag sitter ensam i parken, men jag är inte redo att gå än.
     Tisdag imorgon, ingenting att vakna upp till, jag har tvättid rätt tidigt, men det brukar aldrig bli som jag vill.
     Om mitt liv ändå vore som en picknick, bara åka någonstans, bestämma sitt öde, som om morgondagen inte fanns.
     Jag har försökt sluta att dricka, försökt dricka som fan, försökt känna någonting, försökt tända den eld som aldrig brann.
     Drottninggatan Drottninggatan, kär & galen och en dunk, "Snälla gör inget dumt nu", "Vänta baby jag ska bara ta en till klunk".
     Och hobbypolitiker, som längtar till semester, alla genomtänkta beslut som landar på oss lägre ställda rester.
     Klockan är snart fyra, alla fabriker stämplar ut, men drömmarna far vidare fastän arbetsdagen redan tagit slut.
     Om du ändå ville ha mig, trots att jag inte gjort någonting, om du ändå kunde se det, att för dig skulle jag klara allting.
     Bokförlaget ropar, "Hur blir det med våran deal?", men får inte till slutet, just nu känns det som att krypa en mil.
     Det bor en stjärna mitt ibland er, men han har inte sagt nåt än, han är nog lite ängslig, rädd att alla plötsligt skulle vilja vara hans vän.
     Stockholm ropar alltid, men vad ska jag dit och göra, lika mycket att vinna, lika mycket att förstöra.
     Och jag älskar dig på ett sätt, jag har aldrig sagt det förut, men någonstans tror jag att du vet det, för ingen av oss vill att det ska ta slut.
     Klockan är snart midnatt, parken lika tom, jag är inte gammal ännu, men jag reser mig och vandrar mot min dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0