Växlande molnighet

Ja, semesterdagarna går förbi i sin lilla lugna takt. Är inne på andra veckan nu - och det händer inte mycket.
     Efter Norrlandstrippen förra veckan har det varit lite stiltje, men häromdagen var jag i alla fall och golfade med Lillebror vid Kvicksund. Jag hade inte spelat på ett par år, och det gick ungefär som det brukar. Jag inledde hyfsat, gick ner mig något alldels otroligt i mitten av banan, för att sedan avsluta något sånär nästan helt okej. Men jag fick såklart dyngtorsk, och det sved.
      Nåväl, igår skulle jag och Lillebror ta en sväng upp till Västanhed - men i Köping så vände vi om då vi skådade ett hejdundrande regnoväder i fjärran över Kolsva och vidare. Dock hade vi misstagit oss, då det visade sig att det inte kommit något regn över Västanhed. Men men.
      Och idag börjar fotbollen igen. Det är med blandade känslor. Det känns som att man inte hunnit vara ledig och inte hunnit börja längta. Jag menar, de två första veckorna av uppehållet så jobbade jag, och sedan har det gått fort. Jag älskar att spela fotboll, men man blir lite låst, och det svider som allra mest när det är sommar och semester.
       Men man får göra det bästa av det och försöka att njuta av båda delarna så mycket man bara kan.
 
 
Aim...
 
 
...and shoot!
 
 
Här kunde det ha blivit roligt när Lillebrors boll landade i en klassisk gegga. Jag hade hoppats att han skulle splascha till bollen så till den grad att han blivit överöst med gegga - men dessvärre klarade han det galant. Synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0