Bäst!

Tänk att en så enkel grej som fotboll kan göra en så glad, så ledsen, så förbannad, så lycklig, så nervös, så förväntansfull. Just nu; bortom glad.
      Vi vann mot Köping FF med 3-1 - och den segern satt som en klockren sista-minuten-brytning.
      Det var ingen tvekan om att det var rättvist - det var klasskillnad idag - men fotboll är inte alltid rättvis, och ett tag var jag rädd för en förlust.
      Vi inledde tveksamt, men jobbade oss in och tog över matchen. En ribbträff som närmast, men inga mål. Så fick KFF en straff strax innan halvtid. 1-0 i arslet. Då var jag lite rädd för att vi skulle vika ner oss och börja deppa, samtidigt som KFF skulle få ny luft.
      Men - den andra halvleken hann knappt börja innan vi kvitterade genom giganten Putte. Sedan gjorde Borken 2-1 - och det kändes så bra.
      Efter det började KFF flytta fram, och jag var lite rädd att vi skulle sjunka för djupt och tillslut inte orka stå emot ett kvitteringsmål.
      Men - vi höll undan, och typ tio minuter ifrån slutet flög Mackan genom luften som en stridspilot och nickade in 3-1. Glädjen flög iväg som en raket ifrån läktaren.
      Jag menar...en sån seger! Att vinna mot KFF hemma på Runevallen är mega - men fan vet om det inte är skönare att vinna borta, på IP, på deras hemmaborg. Effekten blir då lite mer svidande, inte sant?
      Gött, säger jag - och tack alla inblandade för en strålande insats! Bästa för i år, so far, och alla la ner precis så mycket vilja och hjärta som jag hade hoppats på. Ingen vek ner sig.
      Just nu njuter jag enormt av detta, men jag hoppas att detta bär frukt även för resten av säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0