Aldrig och för alltid

Johanna vill inte vara min vän på samma sätt som jag vill. Spelar ingen roll att vi hade en bra kväll.
Jag har allting kvar.
Men när man är ensam så är det helt plötsligt det enda man har.
Försök att förstå alla orden jag aldrig säger. Det är inte så svårt, bara blunda och känn efter.
Vill säga någonting mer.
Men två vilsna och hoppfulla hundögon är allt som du ser.
Snälla söta rara Sara ge inte efter. Sparka undan benen och slå honom på käften.
Lita på mig.
Hur lågt du än sjunker så finns ingen botten för hur mycket du får ångra dig.
Johanna, Johanna, Johanna igen. Kämpa inte för tårarna du aldrig fäller.
Jag älskade dig aldrig på riktigt.
Men du kommer aldrig bli lika mycket älskad igen.
Vi seglar på en regnbåge där färgerna försvinner. Allt fint man ser på himlen är inte hållbart.
Du har gjort ditt val.
Men jag väljer dig varenda gång.
    
Trackback
RSS 2.0