Mätt, trött och glad

Det blev en galen lördagkväll.
        Mor & Far var hemma hos Grannarna, och jag skulle egentligen bara gå över och titta på matchen, Spanien-Frankrike. Men matchen var ingen höjdare, och rätt som det var satt vi i grannarnas husvagn och drack vin.
        Utanför regnade det, och där satt vi och hade det mysigt.
        En stund senare dök en tequila-flaska upp, och...ja - det var crazy. Poker och päronkonjak - och klockan halv två på natten drog vi på grillen och grillade chorizo.
        Vilken magisk jävla sommarnatt! Så lite, men så mycket. Så roligt. Preics en sådan natt som hör sommaren till.
       Idag for jag, Tordan, Blondie och Melissa-tjejen in till ÖoB i Eskilstuna för att kirra lite nödvändigheter inför Peace & love. Bara två arbetsdagar kvar nu, sedan drar vi! Nu längtar jag verkligen.
       Blev sedan en god carbonara på Tuna park, och några timmar senare grillning hemma hos Mor & Far. Jag är fortfarande mätt.
       Och vilken rolig kvartsfinal det blev mellan Italien-England. Jag trodde på Italien, och de var ju rätt överlägsna. Men England försvarade sig för drottning och fosterland, varpå de ställdes inför deras kryptonit. Straffläggning. Trodde dock de skulle klara det för en gång skull när Italien missade andra straffen, men engelsmännen darrade mest och Italien vann välförtjänt.
        God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0