Paraplysommar

Jävlar i min lilla låda vilket skitväder vi haft i dagarna två!
     Gårdagen var bra dålig, vädermässigt, och denna dag har ju varit helt magnifik. En ren uppvisning i kasst väder.
     Det blåste och regnade igår på matchen mot Strömtorp, och på läktaren huttrade man. Spelet värmde inte heller för fem öre. Vi försökte i alla fall, tycker jag, men Strömtorp blir man ju bara sorgsen av att se på. Deras långa bollar är ju ett hot mot fotbollen!
     Dessvärre kunde vi inte besegra detta satans skitlag. Vi var inte tillräckligt bra framåt och lyckades inte med det fotboll går ut på - att göra mål. Tyvärr. Som tur är höll vi tätt bakåt i alla fall, och fick då med oss en poäng. Alltid något, men två poäng för lite. Vi skulle ha vunnit denna match.
     Nu väntar Köping i nästa omgång, och det ska bli så fruktansvärt roligt, fast nervöst, att titta på. En och en halv vecka dit, dock.

Kvällen igår spenderas hemma hos Melissa-tjejen. Det var Peace & love-förfest, kan man säga, med allt vad det innebar. Vi, festivalgänget, satt och planerade lite - jag, Melissa-tjejen, Blondie, Tordan, Kräftan och Sparvögat - och även om saker och ting är lite kruxiga så här på förhand så ser jag ändå mycket fram emot denna vistelse.
     Sedan gick vi in på Sanning eller konsekvens-frågor, och rätt som det var sprang jag på Drottninggatan i endast morgonrock och högklackat. Så går det när man väljer Konsekvens. Why always me?
     Men roligt var det.

Vaknade ändå fräsch idag, och det blev tillslut en tripp till Dollarstore. Hade inga egentliga inköpsplaner, med tvingades ändå punga ut med 730 spänn innan jag tilläts gå förbi kassan.
     Så kan det gå när man plockar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0