Frukost deluxe

Jag älskar frukosten. Det har blivit som så sedan jag flyttade hemifrån.
     I veckorna när jag jobbar så äter jag oftast frukost på jobbet, men vissa dagar äter jag hemma, och även om det blir traditionella fil och macka-frukostar så älskar jag det. Jag försöker gå upp tidigt så att jag i lugn och ro kan avnjuta frukosten framför Nyhetsmorgon på TV4, men det händer att det haltar av tröttheten.
     Lunch äter jag alltid på jobbet i veckorna, och middag äter jag mer sällan än ofta hemma om jag säger så. Men frukosten - och då framförallt helgfrukosten - den är helig!
     På helgen brukar jag försöka ramla ur sängen strax efter klockan nio, sedan fräser jag på med ägg, bacon och korv, tropiska juicer, fil och färska (eller frusna) bär, rostade mackor - och slutligen den viktiga koppen kaffe. Och allt det framför Nyhetsmorgon lördag, men den alldeles utomordentligt duktiga Jesper Börjesson.
     Efter det har man alla förutsättningar för en ljuvlig lördag - och än bättre kommer det bli när man kan börja sitta ute om morgnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0