Allt som varit

Ja herregud. Tillbaka på jobbet idag efter fyra dagars ledighet - och vilken vårdag det var! Över 20 grader hörde jag, och det var verkligen varmt. Blev nästan en heldag ute, och det var inget annat än lovely.
       Ledigheten då. Jag orkar inte ens dra matchen i lördags, men det blev en pissförlust i en pissmatch mot ett pisslag och vi spelade verkligen pissdåligt. Nog så.
       Sedan for vi upp till Västanhed på söndagen och grejade lite. Krattade kvistar och så.
       Och sedan blev det måndag och valborg - då drog vi upp till Uppsala. Hotell Scandic bokades och jag, Andreas, Lillebror och Påven checkade in. Det blir bilder på det.






Bilresan upp med folköl och Jippi Jäh!.




Kisspaus utanför mellan Strängnäs och Enköping.




Framme vid hotellet och Påven tog bästa sängen, of course, som påvar gör.




Mycket folk i universitetsparken, som vanligt.




Andreas myste.




Påven kisade.




Sedan chillade vi en stund.




Efter ett tag blev vi lite varma i kläderna.




Vissa av oss varmare.




Därefter drog vi hem till Studenten och åt lite snittar - and the rest is, som vi brukar säga, history.

Vi hamnade på ett extrem vänster-möte och tillslut stod jag med en Margerita i handen - men jag är ändå nöjd med vistelsen. Det var lite som the old days. Lite ångest, lite skratt, lite tjafs.
       Dagen därpå, alltså igår, for vi upp till Västanhed igen - denna gången för att fira Morfar på 85-årsdagen. Respekt! En lugn och trevlig avslutning på en fartfylld ledighet.
       Nu är det bara att jobba vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0