Seger, grillning, fotboll och årets första dopp

Vilken härlig lördag det blev! Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN blev det seger igen. Vi vann med 1-0 hemma mot Sköllersta, och visst, det var ingen höjdarmatch, inte direkt vackert - men det blev seger och 3 poäng, och det var det absolut viktigaste.
     Nu tog vi några kliv uppåt i tabellen, och det är oerhört viktigt att vi plockar så mycket poäng vi kan här framöver så att vi inte behöver ägna hösten åt att jaga de andra lagen. Det har vi gjort två gånger tidigare i division 3, och ingen av de gångerna slutade väl.
     Jag hoppas verkligen att detta vara vändningen, att det lossnar framåt nu, för vi ska inte vara ett bottenlag med det här laget.

Efter matchen vankades det grillning nere på gården utanför mig och Tordan. Trevligt, men jag ångrar att jag bara grillade korv. Det blev lite klent i magen.



Därefter var det Champions Leauge-final uppe hos Tordan - och det blev ju riktigt spännande tillslut. Det mesta pekade ju åt en Bayern-seger, men det var uppenbarligen Chelseas tur att vinna pokalen.
       Ja det blev en sen afton. Ramlade hemåt runt halv tre, och det var inte för inte som man var lite trött idag. Kom ändå upp hyfsat skapligt och åkte upp till Västanhed. Klippte lite gräs och donade, och - tog årets första dopp!



Men jag var allt lite tveksam till en början. Och vit.



13 grader i vattnet lät okej, men kändes fel.



Visst, det är inga supersteg jag tar - men jag tar dem!



Första tanken när jag slängde mig i plurret var: "MIIIIIIIISTAAAAAAAAAKE!!!!". Men sedan var det okej. Det är synd att säga att det var behagligt, men det var inte så kallt att man behövde springa upp.



1, 2, 3, 4, 5...men vart är den 6:e?



Järnladyn.



Linslusen.

Sedan kom man hem och möttes av Storebror Thomas, Miriam och Brorsdotter Freja. Det blev bus for the hole slant, vill jag lova, och det var som vanligt väldigt trevligt.



Bara att hugga tänderna i en ny vecka nu då. Jag känner mig ändå lagom utvilad, och de har lovat vackert väder, så det känns ju ändå helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0