Vem behöver en ljuddämpare, anyway?

För en tid sedan började min bil brumma högre än vanligt. Så jag höjde volymen på radion och körde vidare.
     Närå - men jag körde vidare ett bra tag i alla fall. Sedan frågade jag Lillebror: "Ska avgasröret hänga så där långt ner?". Lillebror tittade under, suckade och sa: "Det har ju för fan spruckit."
     En rostspricka var det, och jag körde vidare nån dag. Sedan började det skramla lite konstigt. Jag stannade bilen och såg att avgasröret nu släpade i marken. Tog bort den spruckna biten.
     Ringde Wallon's motor och fick tid nästa tisdag. Körde vidare i väntan på att lämna in bilen till Wallon's. Plötsligt började det skramla lite konstigt varje gång jag svängde. Kände på avgasröret (det som var kvar av det) och ljuddämparen och märkte att det hängde lite ostadigt.
     Åkte ner till Wallon's och frågade Råbin om det var säkert att köra med bilen. Han kände efter, och frågade: "Har du bråttom?". "Njaaa...vadårå?", sa jag. "Jag skulle vilja ta bort ljuddämparen", sa Råbin. "Är det så illa?", sa jag. "Ja, det vore ju dumt om det lossnade och flög in i någons framruta", sa Råbin.
     Så han ryckte bort den lilla gynnaren under bilen som svajade fritt och beställde nya delar. Nu brummar det ännu härligare.
     Egentligen är jag nog inte så lämplig att ha bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0