Life delight

När jag var en pojke, trodde aldrig att det skulle bli så här.
Att fylla 27, det var inte så här de vuxna såg ut.
Men sen kom allt det där emellan.
fotboll, för mycket kärlek och alkohol.
Inget Hagaskolan, bara Häggen-skrål.
Jag har alltid trott på kärleken
trodde bara att hon skulle hitta mig först.
Jag har alltid varit dålig på att leta.
Jag var osäker förr, nu vet jag allt
ändå tvekar jag inför varje beslut.
Det är inte lätt att jämt veta bäst.
Så många som har tröttnat på mig
inte orkat att se mig växa upp.
För deras liv gick vidare
när mitt stod still.
Men jag är rik på kärlek ifrån dem jag bryr mig
dem som ingen känner till.
Den kärlek som ingen ser.
Du stod vid Strängbetongs stängsel
sa att "Det här är bara på lek".
Och jag som lekte bort mina tonår
förstod aldrig det.
Jag hörde allt du sa, och viskade
för mina öron var spioner, till mitt hjärta.
Och om jag var James Bond
skulle jag blivit ledsen.
Men jag är Jonatan
så det är så det är med det.
Det blir inget Italien, förresten.
Det är ingen slump att jag jobbar med barn
för jag älskar dem, och de verkar tycka att jag är helt ok.
Tänk när någon kallar mig pappa
den kommer aldrig känna sig oönskad.
Så många katter jag har krupit nedför
på fyllepromenader hemåt.
En liten bit av kärlek för en satans kväll
där ingen har sagt "I like you".
Men jag lovar dig, vem du än är
att du aldrig kommer ångra dig.
Kanske nån sekund, men aldrig en minut.
Du måste förstå, jag är din chans till evig lycka.

Kommentarer
Postat av: Emme

Säker på att den tjej som har tur att bli din kommer bli väldigt lycklig.

2012-11-25 @ 12:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0