Du vackra som inte får upplevas

 
Höst. Jag älskar hösten. Precis som jag älskar vintern, våren och sommaren. Men nu är det höst - och det är höst jag vill ha, just nu.
      Jag älskar det råa och ruffiga. Jag älskar det gråa - och jag älskar färgerna! Älskar mörkret.
      Men jag hatar regnet. Regnet gör att man inte kan njuta av allt det där fina med hösten. Regnet stänger en inne. Regnet förstör.
      Det får gärna vara lite dagg och fukt i luften - men inget häll. Inget som får mig att småspringa hemåt. Vill inte springa hem och stänga dörren om hösten.
      Fast samtidigt orkar jag inte njuta av hösten. Jobbet kväver orken. Jobbet får all min ork. Det borde inte vara så. Måste bli oberoende. Ekonomiskt. Måste bli fri, så att jag kan njuta av sånt här. Hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0