Härlig start på helgen

Igår firade vi av Kocken som fyller 25 år. Fast inte igår, han fyller imorgon.
      Men vi började på Akropolis, och där fick jag äntligen beställa in en öl och en whiskey - samtidigt - som en starter innan maten kom in. Jag har länge suktat efter det, det känns så vuxet och elegant, och det var minsann en härlig stund.
 
 
Efter den lilla fläskfilé-måltiden gick vi hem till KåGe och lirade poker, texas, och det var väl vad det var. Jag vann inte, och lika glad var jag för det.
      Kvällen avslutades sedan på Bishops, eller Statt, eller vad man ska kalla det. Vi gick in på Bishops i alla fall, satte oss på Statt, och sedan tog vi en sväng till Grappa som avslutning. Lite rörigt och lite annorlunda mot vad jag minns det, den där gatan byter skepnad från månad till månad känns det som - men allt som allt, en mycket trevlig kväll.
      Och nu; KBK-fest i Centralskolans matsal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0