Pappas juvel

Med handen på ditt huvud känner jag livet i dig.
Din värme och lekfullhet lugnar mig.
Du andas tungt för du vet att jag är här.
Och så länge du finns kommer jag vara där.
Dina hårstrån är mjuka och inte många.
Och varje dröm du tappar ska jag fånga.
Du rycker till och jag är redo för allt.
Stoppar om fötterna så det inte blir kallt.
Du vet att du är pappas lilla juvel.
För när livet drar i mig gör du mig hel.
Jag släpper alla tankar om ångest och misär.
Du är det enda som jag håller kär.
Lev lite mer, andas för mig en dag till.
Lev inte för fort, gör allt som du vill.
När du öppnar ögonen är jag där.
Pappa går aldrig, jag är alltid här.
Du sitter hos mig med ditt huvud mot mitt bröst.
Vilka orättvisor du än drabbas av är jag din tröst.
Du kommer vara en ängel och göra fel.
Men kom ihåg detta; du är pappas juvel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0