Bra feelings

Nej, det blev inget derby igår, som förväntat. Runevallen var ju inte spelduglig, och att spela matchen någon annanstans var ju inte att tala om då vi hade tappat publik och viktiga intäkter.
      Istället blev det lagfest, hemma hos Blondie Bubble Boy, och det var ju attans trevligt. Blev inte en full uppslutning ifrån laget, men tillräckligt, och jag hade i alla fall lagom rolig kväll.
      Var sprattlande nära att jag hängde med Eskilstuna-ligan ut på krogen, men jag såg framför mig hur jobbigt det skulle bli att fixa skjuts hem senare, och jag ville verkligen vakna hemma, så jag blev kvar - vilket jag är väldigt glad för idag.
      Blev istället, eller som planerat, en produktiv dag med idiotstädning av lägenheten, som nästan förfallit på två veckor, och även tvättning av kläder som jag skjutit framför mig under en längre tid. En riktig vårstädning blev det, och det enda som fattades var väl egentligen putsning av fönstrena - men det är lite svårt, eftersom att jag inte får upp dem.
      Inte så fruktansvärt roligt, kanske, men med Håkan Hellströms nya skiva i bakgrunden så var det uthärdligt. Jag har haft den i fyra dagar nu, men tänker inte än berätta vad jag tycker om den. Jag är inte redo än, har inte bestämt mig. Men det kommer, ge mig några dagar till.
      Nu sitter jag hemma på Ladugårdsvägen, och efter hamburgegrillning i aprilsolen är jag nu i full färd att fortsätta på min produktivitet. Ska rensa bland mina 500 VHS-filmer, eftersom några fått för sig att renovera i mitt gamla pöjkrum. Förstår inte varför, det var underbart som det var.
      Därefter blir det en sväng till gymmet med Kocken, innan jag tänker landa i soffan framför Mästarnas mästare med en pizza osandes under min näsa. Det kommer jag att ha förtjänat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0