Filip & Fredriks vår

De produktiva ekorrarna Filip & Fredrik hann knappt avsluta sin serie Hissen innan de körde igång sitt nya program Nugammalt, som hade premiär igår. Det får man ju bara buga och tacka för.
      Hissen var ett lagom mysigt och intressant program. Inte superdjupt och inte för tramsigt. Jag var lite rädd att det skulle bli långsamt med en timmes prat i en hiss, men så blev det inte faktiskt. Gästerna gjorde ju sitt till hurvida programmen skulle bli bra, och det bästa avsnittet var ju när Christer Sandelin och Tommy Ekman var med. Såklart. Tokigt, roligt och lite smågripande.
      Hissen var en bra serie, men samtidigt inte mer än så.
      Förväntningarna på Nugammalt fanns där, och känslan var att det skulle bli som en blandning mellan 100 höjdare - Sveriges roligaste ögonblick och Boston Tea Party. Och så blev det ju, lite.
      Jag kan inte påstå att jag blev blown away av premiäravsnittet, men det höll en så pass stadig Filip & Fredrik-nivå att jag gillade det. Informativt, javisst, men framförallt roligt. Älskade "go gubbe"-delen av programmet.
      Lite halvljummen start, dock - men jag tror samtidigt att det kommer att växlas upp och bli fantastiskt framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0