Liten biografi

Såg en koltrast
tänkte på Hans
sjungandes förbi en rast
i min värld som Peter Pans.
Häggen exploderade
och som Hans gick jag där och filosoferade
över livet, och hur bra det skulle bli.
Ja, så lite visste vi.
 
Nu tänker jag
på livet som aldrig hände.
Alla känslorna
jag aldrig kände.
Och de där tårarna
jag aldrig fällde.
 
Sprang alltid hem innan natten
ifrån popcorn och tuffa killar.
Hem till de trygga skratten
och bara såna jag gillar.
Muckade med skejtarna
jagades av mopederna.
Upphäng på väggen
i skolkorridoren.
Vi sjöng Quit playing games with my heart
och livet var bara underbart.
 
Min första fylla
på Fanta och Famous.
Då när när Valskog
kändes som mest dangerous.
Och med Riddarnätterna
kom fyllecellerna.
 
Vi dansade några somrar
på västkusten.
Och hon jag kysste
i julinatten.
Jag kommer nog aldrig
hitta dit igen.
Blev alltid något år äldre
på hemvägen.
 
Vart tog jag vägen?
 
Leken försvann.
Ansvaret vann.
Önskar jag inte visste det jag vet
ensam
i min lägenhet.
Jag är rik utan pengar
för jag har kvar min lyckans glada ängar.
Men jag tänker inte längre på
hur det skulle bli
Because you can't put your arms
around a memory.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0