Om det var jag istället för han

Jag är starkare än allt
Jag är en moppe i ösregnet i april
Jag är en knopp med köldskador
Jag är bättre
än allting som drabbat dig
 
Som den där gången, när du gjorde bort dig
det hade inte känts lika illa
Du hade inte gråtit med mig
Du skulle aldrig önskat att livet var annorlunda
du hade aldrig ångrat dig
Om det var första gången med mig
 
Jag är lite till
Jag är han du skulle ha hoppat efter
Jag är han som alltid tar emot
Jag är han som alltid gråter för din lycka
 
Som det där livet, som du alltid drömt om
som om Gud ägnade sig åt dig
Som om himlen bara log mot dig
Som om jag föddes, för att finnas för dig
som en extra ryggrad
Du skulle aldrig ångra dig igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0