Hej då, igår

And so he left...
     Igår boade Lillbubben in sig i Uppsala med sin Ida - och det är med stor tomhet jag inser att han flyttat ifrån Kungsör.
     Gud vet att jag kommer att sakna honom.
     De här små minerna, gesterna, kommentarerna. De små vardagsbetraktelserna. De små samtalen kring allt och ingenting. Skratten.
     Jag kommer till och med sakna de här omotiverade ursinnesvrålen han kastar på mig när jag missat ett uppspel i Fifa.
     Visst fan i helvete finns det telefoner, men det är ju bara ett jävla skit. Jag trivs bäst live, face to face, för allt annat känns så långt härifrån och inte på riktigt.
     Men jag förstår honom. Kärleken pluggar i Uppsala, och det vore en dryg bit att åka varje dag. Sedan är det väl mer action där, I guess - även fast Uppsala inte har någon Sunset of Drottninggatan.
     Så är det. Tiden är ett jävla as som inte väntar på någon - och nu har den sprungit ifrån oss. For now.
     Minnen är fina, men jag tycker inte om begreppet egentligen - för det betyder att nåt ligger långt bort, bakom oss.
     Men mina minnen är samtidigt det finaste jag har.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pépe

Det är bara ett nytt kapitel, vad nu det ska innehålla ligger helt i skrivarens händer! Det blir som förr bara lite annorlunda..

2013-08-17 @ 00:57:53
Postat av: Anonym

And by the way, byyyy the way, det är inte omotiverat.. Ibland är det helt ofattbart dåliga beslut!
Jag däremot gör aldrig fel!

2013-08-17 @ 14:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0