Advent

 
En bild som för att illustrera helgen. Fast bara lördagskvällen. Annars var det delvis mycket annat, och delvis inte mycket annat.
        Men - efter en lång tids frånvaro hittade vi äntligen tillbaka till Kaggens lya, de senaste årens stora förfesthangout, och det var ju lika trivsamt som vanligt. Nog har kanske lekar som Öl-spelet och Jag har aldrig... spelat ut sin roll i våra liv, men kvällen bjöd ju även på annat. Tjejerna drog till...någon annanstans, och jag, Påven och Kaggen drog först till Statt för en god öl, och sedan vidare till Pitchers för en australiensisk öl för mycket. Men trevligt var det.
         Vi har ju också tänt ett ljus för advent, och välkomnat december som kom snabbt i år. Men välkommet. Jag omfamnar alltid denna månad, och kanske ännu mer i år - men det kanske jag säger varenda år? Dock ingen snö så långt pungen kan känna än så länge - och det känns faktiskt rätt gött. Det är ett sånt år. Till jul, absolut - men jag sörjer inte grönheten för tillfället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0