God jul

Snön föll och färgade världen omkring mig vit. Det blev kallt, visserligen, men vackert - och det kändes rätt lagom inför jul. Men det var för en vecka sedan, och det varade inte många dagar. En dag i pulkabacken blev det för skolbarnen innan det gröna och bruna tog över igen. Det har blåst hårt några dagar nu.
       Julkänslan finns där ändå dock, den är TYDLIG - allra helst efter idag. Luciadagen. Jag har fått se ett par fina tåg nu i skolan, och det börjar kännas mysigt. Jag brukar alltid säga att julen för mig börjar runt lucia - så nu är det jul.
       En vecka kvar, och en fotbollsträning, eller en internmatch, sedan väntar jullov. Jag hoppas jag har jobbet kvar efter det. Klart är i alla fall att jag börjar plugga. Förskolelärarutbildning med interkulturell inriktning, tre och ett halvt år, på Södertörns högskola. Distans. Fick reda på det i veckan. Klart är också att jag, Mor & Far åker utomlands en vecka i början på januari. En försenad födelsedagsresa för Far, kan man säga.
       Men nu är det fredag. Fredag den 13:e, och än så länge känns det gött. Som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0