H..h..h.happy!

It looks like we made it, som Barry Manilow sjöng. Vi tog oss igenom en arbetsvecka ännu en gång, och här är belöningen. Helg.
      Det har varit en slitsam väg hit, men det blev lyckligtvis en stillsam avslutning - eller en behaglig inledning, hur man nu vill se det.
      Jag kände mig, känner mig, pigg idag. Kanske hade det att göra med den inledande 15-minuterspromenaden till jobbet klockan sju i morse som gjorde susen? Värt att fortsätta. Ibland.
       Och efter en fin arbetsdag, som slutade klockan halv två, ägnade jag mig åt lite egentid i form av sömn. Lite , inte mycket, lite. Sedan blev jag värdig igen genom att diska, städa och tvätta - och det firades med en punkare, det vill säga en tvättäkta folköl.
       Nu så känner jag mig fri och ledig, och känner jag mig själv rätt, vilket jag gör, det finns nog ingen som känner mig så väl som jag själv, så blir det nog en fin köttbit hos Mor & Far ikväll, följt av Fifa och nån ytterligare punkare hemma hos Lillebror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0