Seger & misslyckande

Match igår kväll mot Torshälla IS på Tunavallen. Och det gick  ju bra. Vi vann med 4-0, spelade stundtals väldigt bra och hade skapade mycket farligheter. 4-0 borde ha varit minst 6-0, så det var inte så mycket att snacka om. Ändå var jag fruktansvärt besviken efter matchen. På mig själv och min insats.
       Spelade andra halvlek som vänsterback och det kändes för jävligt. Ingenting fungerade och allt var bara klumpigt och osnyggt. Så kändes det.
       Visst, det var bara andra träningsmatchen för i år, och mitt fjärde inhopp i a-laget på två år - men helvete, jag kräver mer av mig själv. Det känns bara löjligt om det ska vara så här. Jag känner mig långt ifrån lika rapp och smidig som för 3-4 år sedan, och även om jag har fyllt 27 så vore det väl fan också om allt det försvunnit.
       Men jag försöker trösta mig själv med att vi är inne i en tung period, att jag inte spelat så mycket a-lagsfotboll på två år,  och att det förhoppningsvis släpper ju närmare seriepremiären vi kommer.
      Och det är klart att segern är det viktigaste, men nu är det träningsmatcher vi spelar, och jag spelar också för att komma tillbaka till någonting i närheten av det jag var förr - så då får jag fanimej tjura lite när det går åt helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0