Vardag igen

Tillbaka till jobbet idag efter julledigheten, och det var ju som vanligt som det alltid är efter en tids ledighet - sådär.
      Dels har min dygnsrytm blivit helt fucked up under dessa veckor, vilket ledde till att jag sov, vad det kändes som, nada i natt. Kanske att jag slumrade till en kortis fram emot gryningen, annars kändes det mest som att jag låg och vände och vred på mig.
      Sedan går det ganska snabbt att vänja sig av med att höra "ÖÖÖÖÖRRN ÖÖÖRRN ÖÖÖÖRRRRRRNNNN!!!!!!" skrikandes i öronen klockan åtta på morgonen när man är ledig.
      Nåväl, blev inte alltför lång arbetsdag, endast sex timmar - men dessvärre kunde jag inte få till någon sömn när jag väl kom hem heller. Gick inte. Glädjande nog fanns det hockey på tv att tillgå, Småkronornas VM-semifinal mot Ryssland - och det blev som vanligt en rafflande tillställning. Kära nån, att de alltid ska göra det så spännande.
      Drar mig till minnes den überspännande finalen förra året som utspelade sig natten till någonting under den rådande julledigheten, och där låg man i soffan och gick under av spänningen, som tillslut resulterade i svenskt guldjubel.
      Nu vann dessa små charmiga gynnare ännu en rysare idag, då man besegarde Ryssland på straffar. Bara att bunkra upp framför teven på lördag eftermiddag för finalspel mot USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0