Fotboll, Mello och kusinträff

Såg nyss Barca mangla ner Milan med 4-0 i Champions Leauge. Synd, för jag gillar föreningen Milan. Tråkigt, för jag har tröttnat på Barcas dominans. Men rättvist. Usch vilken väloljad maskin det fortfarande är.
       Nåväl. Det har blivit mycket Champions Leuge nu, efter några års frånvaro - och det är tack vare Kockens inflyttande i huset bredvid. Känns gött!
       Annars då? Ja, var ju match i helgen mot IFK Eskilstuna - och på nytt tvingades vi släppa in fyra mål i baken. Dock gjorde vi (äntligen) ett mål framåt - men vad hjälpte det? Tredje raka förlusten, och trots att vi spelade aningen bättre än tidigare så blir man ändå lite småbekymrad. Det brinner inte lika mycket i oss som det gjorde förra säsongen. Finns inte samma intensitet och inställning, och det är svårt att sätta fingret på varför, för så många spelare har vi inte tappat sedan förra året. Jag hoppas det kommer. Det måste komma! Annars vetefan...
       Blev en hel match på bänken för mig, och det var väntat efter min insats mot Franke. Men lika jävla illa kändes det ändå. Nog för att jag inte gjort så många inhopp de senaste två åren, och nog för knät krånglar från och till - men det bara måste lossna snart. Jag intalar mig själv att det handlar om tålamod. Tids nog ska knät bli tillräckligt bra, vilket förhoppningsvis leder till att jag blir mer bekväm i vissa situationer. Tids nog. Vi jobbar på. Tålamod.
       Annars då? Ja, det var ju Melodifestivalen-final i lördags kväll. Vi satt hemma hos mig - jag, Tordan, Juha, Jossan, Blondie Bubble Boy och Malin - och såg på när Idol-Robin vann, och det var väl bra. Jag tycker Ulrik Munthers låt är bäst, men det kanske blir bäst med Idol-Robin ändå. Europa tackade ju nej till Yohio, och det får man ju tacka för, för det var ju inte mycket till låt. Nej, det blir nog bra.
      Annars då? Nej, inte så mycket mer. Ett frånfall utan dess like gör att morgondagens match mot Skiljebo blir inställd, och därefter väntar ledigt över helgen, vilket passar bra då det vankas kusinträff i Västerås. Ska bli alldeles förtjusande trevligt, tror jag,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0