Underbar kusinträff!

Jävlar anamma vilken trevlig helg! I lördags vankades det kusinträff i Tidö Lindö i Västerås, och det var sannerligen en lyckad sammanstrålning.
     Vi samlades hemma hos Kusin-Therese och tog oss sedan fem minuter bort till Morbror Hasse och Inga-Lill och deras sjötomt. Där blev det först fika, och sedan badtunna och bastu i minusgrader och solnedgången. Trots den kyliga luften så bekom den inte, då vattnets 40-gradiga temperatur värmde gött. Där blev vi sittandes i flera timmar, tills det var dags att bege sig tillbaka till Kusin-Therese och Dennis hus för att tillaga tacos.
     Efter den sena, men trevliga, middagen åkte mikrofonerna fram - och resten av natten gick i sångfågelns tecken. Det blev både skönsång (av Ida och Kusin-Therese), fulsång (av mig, Storebror Michael och Dennis), samt improvisations-teater, beat-box och rapp av Lillebror och Calle-Kusin
     Dagen därpå var man inte i toppform, men ska man vara bakis så ska man vara det tillsammans! Faktum är att jag aldrig haft en sådan härlig bakfylla.
     Det var, egentligen, inte så mycket - men herregud så mysigt allting var. En riktig toppenträff, tycker åtminstone jag - och jag kan inte vänta tills nästa gång.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0