Things

Derbymatcherna förra året var total lycka och glädje. Två solklara segrar mot Köping FF, och vi visade vilka som var bäst det året.
       Gårdagens derby var nåt annat. En fruktansvärd besvikelse.
       Vi började så bra och tog, som vanligt, ledningen i matchen. Men, som vanligt, blev vi ängsliga när vi ledde, och istället för att köra på och döda matchen, faktiskt, så blev vi rädda för att förlora - och tack vare det förlorade vi med 3-1.
       Köping var inte bra, och man kan säga att de fick två skitmål på deras enda två lägen i andra halvlek - men sanningen är att två lägen kan räcka ibland, och sanningen är också vi inte ens lyckades skapa en enda riktig målchans i andra halvlek. Så förlusten var rättvis, tyvärr.
        Vårsäsongen är inte våran, än så länge - men vi kan fortfarande avsluta den snyggt. Eller fult, skit samma - den jag bryr mig om är poäng. Vi behöver börja plocka nu, annars blir det en tuff höst.
 
Och Peace & love la ner. Jävligt tråkigt, och märkligt. Från 50 000 besökare för två år sedan, till 9 000 sålda biljetter i år.
       Jag har varit där de tre senaste åren, och skulle inte åka i år - men inte för att festivalen blivit sämre, dyrare eller ställer upp med sämre band. Det var väl egentligen bara för att ingen annan ville åka, annars hade det nog blivit en fjärde gång.
       Jag skyller på tyskarna och Bråvalla. I långa loppet tror jag att de kommer att toktorska på detta. Konkurrens är bra, det sporrar - men man kan inte konkurrea ut varandra. Vad finns då kvar tillslut?
       Sen verkar det ju som att Peace & love skött finanserna bedrövligt, och det är ju tragiskt också.
       Det var den festivalperioden i livet. Känns som att man aldrig hann bli riktigt varm innan den tog slut. Är det dags att bli en campare nu då?
 
Slutligen kan jag meddela att årets första dopp tog idag. Badpremiären brukar ju ske i Västanhed, mycket tidigare i maj - men i år fick det bli Ekuddens camping.
      Var varmare än förväntat, men tillräckligt kallt för att det inte skulle vara härligt. Fast med 25 grader i solen så svalkade det rätt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0