Från båda sidor nu

Jag försöker lägga ett pussel
men du fattas med en bit
Blev du kvar där runt 23 någonting
eller vill du inte hit
Du kanske hittade något bättre
kanske inte letat klart
Vi kanske ses någon gång, om inte
tack för allt, det var underbart
 
Hon som lärde mig att älska
hon visste allt om att bli sviken
Jag växte upp med hennes närhet
alltid längst fram i publiken
Och allt hon sa det tog jag till mig
fick mig att känna mig speciell
"Min lilla vän du har en gåva"
men stjärnorna lyser för dig varje kväll
 
Han som lärde mig att vinna
han visste allt om att förlora
Han är den som alltid ger mig
hopp om att inga drömmar är för stora
Han var alltid den som bar mig
bort från mardrömmen
Om det är något jag vill ge honom
så är det att han var min bästa vän
 
Andra vill lära mig att ljuga
bli något som jag inte är
Jag vill lära mig att flyga
så högt en dåres drömmar bär
Bli något dom aldrig trodde
men kanske alltid hoppades på
"Min lilla vän du har en gåva
men du måste lära dig att gå"
 
Jag kämpar emot alla onda krafter
vill inte tro på deras svar
Den där pojken som skulle bli någonting
finns han fortfarande kvar
Jag som bara ville springa
från Lyan över kullen
Den som aldrig har gått vilse
han kommer aldrig komma hem
 
Det fanns en pojke med de mjukaste av kinder
nu har han blivit så stor
Jag skulle ta över all världens smärta
för att skydda min lillebror
Och fast jag aldrig sa det till dig
jag var nog inte riktigt klar
Men det stod klart från första början
du är det finaste jag har
 
Om jag tog första steget
skulle hon gå emot
Våga lyssna, våga pröva
att öppna upp en idiot
Dom skulle prata, skulle titta
på varje steg vi tar
Och jag har nog ingenting att ge henne
mer än allt jag har
 
Jag skulle bära dig i natten
när du blev för full
Vara han du inte tänkt dig
men som gjorde allt för din skull
Vara handen där på stranden
den som var stark när du blev svag
Och när jag tvekade skulle du säga
"Nu är det du och jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0