Kom

Jag såg på dig den där första gången
du presenterade dig som Kärleken
Jag var så liten och trodde då
allt var så självklart, nu är det vi två
Du skrev ditt namn på mitt hjärta och försvann
den sommaren då kärleken vann
 
Kom, jag vill viska dig en sak till
Kom, jag kan säga hur vacker du är om du vill
Så vacker som du var den där första gången
och ännu vackrare med åren
Att bara sitta nära och titta är mer än jag kan önska
Om mitt hjärta stod alldeles stilla då
så var det du som fick det att slå
ja, du fick mitt hjärta att slå
 
Du fick mig att känna
hur det känns när världen blir fin igen
Du fick mig att le
och att drömma och hoppas på kärleken
 
Om jag ändå vore fin nog för dig
då behöver inte livet ordna sig
Då skulle jag ha funnit meningen
som att lägga sig under stjärnhimlen
Du visade vägen till evigheten
och det var du, kärleken
 
Kom, jag vill viska dig en sak till
Kom, jag vill leka och aldrig ligga still
En kyss härifrån som förändrar allt
en famn som värmer när det blir kallt
Om inte, låt mig bara få säga en enda gång
en kort stund med dig skulle vara tillräckligt lång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0