Vårtecken

En vecka kvar till seriepremiären, och igår genrepade vi mot IK Viljan från Strängnäs. Ett lag vi mött ett antal gånger tidigare försäsonger, och som vi vanligtvis brukar ha rätt svårt mot - men inte igår!
      Vi bjöd på en första halvlek som var mycket bra, där vårt spel kontra Viljans spel fick dem att se ut som ett division 4-lag, och inte ett division 3-lag som de faktiskt är. Vi rullade bollen bra, med tålamod, och visade upp en samlad och stark defensiv. 2-0 var ställningen i halvtid, och hade vi fått dit ett mål till så hade halvleken varit närmast perfekt.
       Den andra halvleken blev inte fullt lika bra ifrån vår sida. Istället för det tålamod vi hade i den första halvleken så började vi tjonga bollen långt så fort Viljan satte press på oss, så det blev ett böljande spel fram och tillbaka. Dock lyckades vi freda vårt mål bra, förutom en gång, då en Viljan-spelare fick lite för fritt utrymme i straffområdet och då passade på att cykelsparka bollen i mål. Snyggt, men lite onödigt.
       Segern var ändå ett faktum efter slutsignalen, och känslan var ändå mer skön än oskön efteråt, med en vecka kvar till seriepremiären. Nästa helg smäller det alltså, och det rejält då vi gästas av nykomlingarna Munktorps BK. Derby direkt, med andra ord, vilket ska bli roligt och intressant. Matchen kommer att spelas på Centralvallens konstgräs, då Runevallen inte är spelduglig än, och vi får se om det talar till vår fördel är om det är sak samma.
        Fick hoppa in tidigt i den andra halvleken igår och spela på innermittfältet, för andra gången denna försäsong, och även om det är en ovan position och man känner sig lite vilsen till en början så är det faktiskt roligt. Bara att spela över huvud taget är ju roligt, och jag spelar vart fan jag än blir tillsagd. Efter en stund ändrade vi om i laget, och då klev jag ner på högerbacken, vilket är mer naturligt för mig, även om jag kände att jag inte hade så mycket att göra.
        Mmm, april och seriepremiär. Det om något är ju ett tydligt vårtecken, inte sant?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0