December

Första inomhusträningen på 10-talet för mig igår. Det känns idag. Mör - det är jag det.
       De frivilliga träningarna är igång, och fram till igår tyckte jag att det var skönt att ha tiden till att plugga. Men det var även skönt att röra på sig lite. Man tappar fort när man släpper på träningen.
       Dagen innan, i söndags, var det tentaskrivning. Den tredje den här terminen. Jag hade tänkt att förbereda mig under lördagen, för att inte behöva sitta hela jävla söndagen - men så blidde det naturligtvis inte. Tok heller. Varför vara ute i god tid när man kan stressa som en gnu och lämna in tentan tre minuter innan deadline kl 23:57? Det har blivit en jobbig ovana - men känslan är dock alltid lika skön efteråt. Som en befrielse. Väldigt svårt att sova efteråt dock. Huvudet går på högvarv, även fast man egentligen är ganska tom.
        Gick det bra då? Fuck knows. Det kändes både och. Som att jag fick till en del bra grejer, men samtidigt inte fick till eller missade vissa andra delar. Vi får se.
         December, ja. Första advent, ja. Känns härligt ändå, fast det kom så plötsligt. Ska njuta ordentligt av denna tid fram till julafton. Jag älskar den på så många olika sätt och kan komma på mig själv att längta hit mitt på sommaren. Får inte låta den bara passera och försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0