Lördag och tonåring

Jag vet precis hur länge som stjärnor syns på natten

när tankarna ersatt skratten

när vinet blivit till vatten

Och när dansgolven släckt ner

du undrar "var det inte mer?"

 

Jag vet hur det kan kännas när inget går att fånga

när avstånden är för långa

fast möjligheterna är många

Och när allt kommer omkring

så fanns där egentligen ingenting

 

Jag vet hur det kan vara att finnas i allas närhet

och se på deras kärlek

som från en annan planet

Att vara vilsen och upphittad

i en känsla som var påhittad

 

Jag har varit 16 och oskuldsfull kär

där världen går under och hjärtan isär

Med ögon så rena, om en längtan överallt

men jag är inte tillräckligt ung längre för att veta allt

 

Jag vet hur det kan kännas när allt hopp är förlorat

som dagarna vi planerat

och livet känns besegrat

Och det enda som finns kvar

är allting som du inte har

 

Jag vet hur många tårar som krävs för att bli uttömd

hur länge man kan vara bortglömd

för att till sist bli utdömd

Och spegeln är inte längre lika snäll

och snälla kan det inte bara bli kväll

 

Jag har varit 16 och som en hopplös är kär

med kärlek som heroin för att stoppa mitt begär

Jag sa "om du stannar med mig så växer vi aldrig upp"

jag var nog den sista av oss som vägrade att ge upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0