Lucia

Trettonde december idag, men redan igår sjöngs det luciasånger i skolan. Fint med lite julstämning, och den börjar ju komma nu. Inte minst i natt då det snöade när jag traskade vägen hem. Blev ju sannerligen inga jättemängder, men ändå fint med lite vitt på marken.
       Och idag åkte julsakerna fram. De tre-fyra sakerna jag har. Nu är jag redo.
       Imorgon blir det sedan att ta sig an julhandeln - både fysiskt och psykiskt. Jag är redo för stress och terror och en jävla massa jullåtar. Blir fint det.
       Ja, inte mycket kvar nu. Sista jobbveckan och sista veckan i plugget för i år. Ska bli skönt att ta ett break från allt. Några veckors ledighet innan vi drar igång igen runt 7 januari nästa år.
        Det går undan det här. Bara att hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0