Bollen är i rullning

Första träningsmatchen för året spelades idag, tillika den första officiella A-lagsmatchen på konstgräsplanen - och det slutade med en 2-1-seger över division 4-laget Triangeln ifrån Eskilstuna.
       Gårdagens snöande gjorde planen blöt, hal och svårspelad - men efter förutsättningarna var den ändå bra, och trots att spelet blev en aning lidande så fanns det ändå ljuspunkter i matchen. Defensivt kändes det rätt tryggt och känslan var att vi var trygga med bollen över hela banan. Vissa perioder missade vi lite för många uppspel, och i den första halvleken lyckades vi inte hota så mycket framåt - men till den andra halvleken blev det något bättre och det kändes inte som att Triangeln hade så mycket att komma med i matchens andra del.
        Fick lite speltid på vänsterbacken i andra halvlek, men fick inte speciellt mycket att göra. Ett felaktigt inkast blev väl ungefär mitt avtryck på matchen. Känns inte helt hundra i kroppen än med tempot och så, och jag har förvisso bara varit i träning i två veckor, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor.
 
Nu tänkte jag gå in i en vilozone för att räta ut ryggen. Vet inte om jag sovit taskigt i natt eller vad det är, men jag känner mig gammal i ryggslutet i just detta nu. Sedan måste man väl ta del av tjottaballongen som drar igång på tv ikväll. Det måste man nog. Det är ju allmänbildning.
         Fast kvällens MÅSTE är snarare ett glas vin framför Mauro & Pluras tågluff klockan tio TV3. DET är livskvalité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0