Teves nya

TV-våren har ju onekligen dragit igång - och med det menar jag allt som kommer på TV efter julhelgerna och fram till sommaren. Jag tänker inte göra någon stor grej av det, men jag vill ändå nämna och ge mitt yttrande kring några helt nya serier som rullat igång i televisionen.
 
En clown till kaffet, Kanal 5:
Beskrevs som ett Så mycket bättre för komiker. Sex av Sveriges mer etablerade komiker träffas vid olika tillfällen, där var och en av dem har sin egen dag. Det blir aktiviteter, frukost, lunch och middag - och i slutet av varje program ska två av komikerna tolka olika karaktärer ifrån huvudpersons karriär. Jag trodde mycket på detta program, uppställningen med Robert Gustafsson, Felix Herngren, Anna Blomberg, Sven Melander, Peter Magnusson och Annika Andersson lät lovande, och jag hoppades att det skulle bli ett Så mycket bättre för komiker. Dessvärre är allting så komprimerat, i och med programtiden på en timme och alla reklampauser som ska in, och allting går väldigt fort. Tolkningarna av komikernas karaktärer får endast utrymme under programmets sista fem minuter, och jag saknar fördjupningar över huvud taget. Så omdömet blir ett "Njaaee...".
 
Söder om Folkungagatan, Kanal 5:
En parodi på hipsters i Söder i Stockholm som inte är rolig. Humor bygger till stor del på igenkänning - och eftersom igenkänningen är så låg i programmet så blir det inte speciellt kul för andra än möjligvis hipsterserna själva. Jag har sett ett program, och det blir nog inga fler.
 
Äntligen helg, Kanal 5:
Peter Settman och Fredde Granbergs första stora projekt ihop sedan Ronny & Ragge-eran i mitten på 90-talet. Jag hoppades att detta skulle vara roligt, men var inställd på att bli besviken. Därför blev jag inte så besviken över att det inte var speciellt roligt. Men jag gillar ju Peter Settman, och jag var inte helt fokuserad vid premiäravsnittet, så jag kommer nog att ge programmet en chans till.
 
Mauro & Pluras tågluff, TV3:
Här snackar vi! Vilket underbart program, i all sin enkelhelt. Två vänner som åker tåg längs Frankrikes kust, egentligen är det bara det - och det räcker så jävla väl för mig. Det är roligt, Mauro Scocco aspirerar mer och mer på titeln som Sveriges roligaste - vackra vyer ifrån pittoreska byar och bra musik. Jag är måhända en gubbromantiker, och det är jag så gärna - men Mauro & Pluras tågluff är ett program jag skulle kunna titta på i resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0