Jag trodde

Alltför länge levde jag som om bara du fanns
i alla drömmar var du alltid nära
så overkligt nära
Och jag trodde du var där
men du var nån annanstans
Varenda gång jag trott nån såg mig
så var det aldrig sant
 
Så många händer jag släppt taget om
när jag tänkte på dig
för jag trodde att nånstans så väntade du på mig
Så många kvällar jag undrat vart du tog vägen
och som jag undrat om jag nånsin får se dig igen
 
Det var så vackert och självklart i alla ord med dig
jag trodde filmer bara var på låtsas
men vi var mitt i den
Och du sa följ med mig vart jag än går
och som jag försvarade dina läppar
ända tills det blev för svårt
 
Ja så många händer jag släppt taget om
när jag tänkte på dig
för jag trodde att nånstans så väntade du på mig
Så många kvällar jag undrat vart du tog vägen
och som jag undrat om jag nånsin får se dig igen
 
Det finns ingen som fångat mitt hjärta så brutalt
med allt du var så fick du min värld att bli nånting meningsfullt
Du stötte bort döden och allt mörker i oktober
hela din uppenbarelse blev ljuset i mitt liv
 
Tänk alla år av förtvivlan
jag ägnat åt dig
i min rädsla att vad jag än gör
så försvinner du i mig
Tänk hela min ungdom då du fanns
så nära intill mig
och jag undrar hur mitt liv sett ut
om jag aldrig träffat dig
Tänk alla stjärnor jag sett på
och tänkt på dig
och med en pojkes hjärta
undrat om du tänker på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0